Wednesday 13 February 2013

SEPERTI POTRET AKU...

Seperti potret aku...Aku tersenyum menampakkan kesenangan hidupku.Tapi hati ini amat terasa kesusahannya tatkala mengharungi ranjau dunia seorang diri.Seperti potret aku....Aku merenung dan memahami keindahan yang ada di sekelilingku lalu mensyukuri kejadian itu.Tapi aku mengeluh sendiri bila aku merasakan diriku umpama sebutir pasir sahaja untuk mencukupkan keindahan persisiran pantai kerana aku langsung tidak dipandang sebagai pilihan utama dalam segala perkara.Masih seperti potret aku.....Aku mampu memiliki apa yang orang lain miliki seperti rama-rama yang cantik itu. Dan akhirnya aku juga yang cuma memiliki baki kecantikan itu,rama-rama indah yang telah kepatahan sayapnya.Terasa jua akhirnya diri ini terlalu kerdil dan rendah tahapnya berbanding orang lain.Tapi itu cuma potret aku.Kenyataannya aku tetap keseorangan dan cuma bertemankan sepi.Rama-rama dalam potret itu pun aku masih tak mampu miliki....

No comments:

Post a Comment